Home > 1.WorldSelfTraveler BLOG, SAP > Interviu angajare SAP Romania

Interviu angajare SAP Romania

Interviu:  SAP Academy Bucuresti  2012

Am aplicat la academie pe 11 decembrie.

Pe 24 decembrie am fost sunata de Andreea Cretiu-  Recruiter SAP Near Shore Centre. Dupa ce am discutat 15 minute cateve detalii despre job, am programat video-interviul  tehnic.

Pe 7 Ianuarie- Interviul a fost ok.  Au fost intrebari despre fostul loc de munca, despre proiectele la care am participat, responsabilitati, doar intrebari obisnuite.

Interviul s-a desfasurat voice pe telefon si video pe platforma lor, whatever…

Au fost  3 persoane : Hr-ul  impreuna cu 2 persoane tehnice. Una sigur pe  Procurement si una pe Inventory – dupa genul de intrebari pe care le-au pus.

La finalul interviului bineintes a urmat parte in care eu trebuia sa pun niste intrebari:  cu riscul de a irita intervievatorul, i-am adresat HR-ului aceeasi intrebare pe care am pus-o in prima convorbire telefonica tocmai in ideea sa vad ce zice de fata cu cele 2 persoane.

Mi-a descris modul de desfasurare a academiei,

-programul  de la 8la 17.30-18 (initial in prima convorbire spusese pana la 17)

-cum se face alocarea resurselor dupa academie- In Romania(Bucuresti,Cluj, Timisoara, ambiguu???!!),

-in cat timp se incepe efectiv munca pe proiecte – nu se stie in functie  de bla bla nada

-timp pe proiecte in afara tarii – jumatate din timpul lucrat  ( Unul din tehnici a spus mai degraba 3 sapt in strainatate si 1 saptamana la birou, dintr-o luna )

-la sfarsit de saptamana poti sa te intorci acasa cu avionul joi sau vineri sau poti sa ramai acolo (in prima convorbire spusese ca se munceste pana joi si te intorci acasa joi seara pentru ca vineri, sambata si duminica sunt zile  libere.) – Tehnicii dadeau din cap ca indienii si mustaceau la toate raspunsurile hr-ului.

Ok.  Raspunsul  dupa acest interviu urma sa vina peste o saptamana.

Dupa 2 zile am primit un telefon de la HR care “avea sa -mi dea o veste buna” ca am fost acceptata.

Tehnicul a zis Da si maine se organizeaza o zi marathon de la ora 8-20 in care managerul va cunoaste pe toti finalistii.

I-am multumit pentru vestea care mi-a dat-o  si am insistat cu intrebari ajutatoare ca sa ma conving ca este un DA ferm.(nu stiu de ce aveam un sentiment ciudat).

Mi-a propus sa imi programeze intalnirea la ora 20.00. Era ok pentru mine un pic mai dupa-amiaza ca veneam din Constanta, dar totusi la ora 20…shhh. Mai era disponibila ora 18.30 si 17.30. Am optat pentru 17.30.

Am zis ok,  atunci trebuie sa fac efortul sa cunosc viitorul manager si a 2-a zi am fost la Bucuresti.

10 ianuarie -Intalnirea  a fost la 17.30. Am ajuns cu 10 minute inainte  si am iesit mai tarziu decat cele 30 de minute programate si nu am mai vazut nici un candidat asteptand pentru marele maraton.

Managerul respectiv mi-a povestit ce si cum va fi la academie, apoi a urmat un interviu in toata regula sa zicem. Intrebarea lui despre asteptarile salariale  si detalierea modului de „angajare”:

-primele 4 luni pe durata academiei contract de munca pe firma „Manpower- firma de recrutare si intermediere”, cu  salariul minim – nu pe grila SAP,

-va urma o negociere dupa cele patru luni dar tot pe Manpower iar,

-la sfarsitul anului dupa o evaluare incadrarea pe SAP- Adica dupa 1 an .

…….si multumirile mele  de rigoare  ca am fost acceptata in academie.

La care managerul a spus ca nu, INCA NU am fost acceptata  si ca saptamana viitoare voi primi un raspuns  si in cazul in care va fi favorabil si o oferta.

Cred ca am ramas fara cuvinte cateva momente. Hmmmm….

In fine dupa 5 zile vine si raspunsul: REJECTED?!

Concluzie:

Parerea mea dupa asemenea interviu cu marea companie SAP (ce-i drept  Made in ROmanaia):

Am fost  foarte dezamagita de oamenii de HR si in general de  modul lor de a abordare a  interviului.

Sap era singura companie pe care o credeam mai ok,  cu angajati care stiu ce vorbesc cand vorbesc. NU care sa minta ca ai fost acceptat , sa  minta ca e o intalnire ca sa te cunoasca, cand e de fapt un interviu, … in fine cine stie cate porcarii mi-au scapat. Dar nu are sens sa ma gandesc pentru ca oricum nu se merita sa ma infund intr-o companie unde esti condus de oameni fara integritate.

Drept urmare am trimis un mail laHR ca sa imi ofere un feed back.

Pana in prezent februarie 2013 nu am primit nici un raspuns.

Aceasta a fost experienta mea cu SAP Romania.

A fost vorba de un job – academie, dar care ma m-a incantat foarte tare tocmai pentru ca as fi avut posibilitatea sa o iau de la inceput cu SAP si sa imi reiau cariera de unde a ramas.

  1. cineva
    14 June 2013 at 15:02

    Te-ai prins. Divizia de consultanta, cea in care ai fi lucrat este praf !!! Nu sunt proiecte, nu au nici o strategie, iar managerul cu care te-ai vazut , DA …..este culmea incompetentei si a prostiei corporatiste intruchipate. Ca dovada ca te-ai dovedit a fi mai “desteapta” la interviul cu managerul prin intrebarile pe care le-ai pus, decat isi dorea el care nu are nici o strategie si nu caut aoameni destepti, decat oameni supusi ! Nu ai piredut nimic, cel mult un training, pe care …..mergi si fa-l la partenerii SAP, aceia chiar fac consultanta si au expertiza.
    Bani nu se dau, proeicte nu au, inteligenta nici atat … e vopsit doar gardul. Firma da..e o firma buna, …de IT, nu de consultanta.

    succes

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

